Täältä tulee kiinteistönvälittäjä 2.0 – asiakkaiden odotukset muuttavat alaa

Linear
kirjoittanut Linear
2 min lukuaika
14.5.2024 13:34

Kiinteistönvälitys on muuttunut; se on yhä enemmän palveluammatti. Jotkut välittäjät jättävät rahaa pöydälle laiminlyömällä palvelun ja tehokkaan asiakasviestinnän. Vanhat toimintatavat eivät enää riitä uusien sukupolvien ostajille ja myyjille. Ihmiset odottavat palveluntarjoajiltaan yhä henkilökohtaisempaa palvelua. Erityisesti he toivovat hyvää viestintää ja läpinäkyvyyttä. Välittäjien on opittava vastaamaan odotuksiin.

Asiakkaat haluavat tulla huomioiduiksi ja tietää mitä tapahtuu

Ulkoisesti työssä ei ehkä näy suuria muutoksia. Edelleen tehdään samoja toimenpiteitä ja lopuksi nostetaan välityspalkkio. Muutos liittyy ennen kaikkea asiakkaiden odotukseen siitä, mitä välittäjä tekee noiden toimenpiteiden välissä:

1. Vastaako viesteihin?

2. Vastaako kysymyksiin?

3. Kertooko missä mennään?

Epätietoisuus ja unohdetuksi tulemisen tunne ovat myrkkyä asiakaskokemukselle – ja juuri sitä myrkkyä välittäjä tarjoilee ostajaehdokkaille, joiden kysymyksiin ei vastata. Samaa saavat asuntojen myyjät, joita välittäjä ei pidä ajan tasalla. Nämä asiat ovat aina turhauttaneet asiakkaita, mutta tänä päivänä moni äänestää lompakollaan.

Kiinteistönvälittäjä 2.0 – mitä se tarkoittaa?

Kiinteistönvälittäjä 2.0 on keksimämme leikkimielinen termi sellaiselle välittäjälle, joka suhtautuu asiakaskokemukseen vakavasti ja joka tekee siksi kauppaa missä tahansa markkinatilanteessa.

Kiinteistönvälittäjä 2.0 ei jätä asiakkaita epätietoisuuden tilaan. Hän viestii aina, kun jotakin tapahtuu. Hän ilmoittaa heti, kun uusia kiinnostavia kohteita tulee myyntiin. Hän tietää vastaukset kaikkiin kysymyksiin, ilahduttaa kaikissa kohtaamisissa ja muistaa vielä syntymäpäivätkin. Eikä sekään riitä kiinteistönvälittäjä 2.0:lle. Hän haluaa koko ajan kehittyä paremmaksi ja kysyy siksi säännöllisesti palautetta onnistumisestaan eri tilanteissa.

Ammattilainen tarvitsee ammattilaisen työkalut

On selvää, ettei kukaan pysty tuohon kaikkeen pelkän muistivihon tai Excelin avulla. Siihen tarvitaan järeämpää teknologiaa ja automaatiota. Kiinteistönvälittäjän evoluutio 2000-luvulla on aina tapahtunut uuden teknologian omaksumisen myötä. Kiinteistönvälittäjä 0.5 syntyi, kun asuntoilmoitukset siirtyivät internetiin. Kiinteistönvälittäjä 1.0 otti käyttöön jonkun ensimmäisistä välitysjärjestelmistä. Kiinteistönvälittäjä 2.0 hyödyntää Linearia ja kaikkia sen mahdollisuuksia.

Linear on kiinteistönvälittäjä 2.0:n valinta

Linear on välitysjärjestelmä, joka on luotu tukemaan kiinteistönvälittäjä 2.0:n työtä. Se on myynnin toiminnanohjausjärjestelmä, joka muistaa ja muistuttaa, mitä välittäjän on milloinkin tehtävä. Se on markkinoinnin automaatiojärjestelmä, jonka avulla iso osa rutiininomaisesta asiakasviestinnästä voidaan automatisoida. Linear on myös monipuolinen tietojärjestelmä. Sen avulla kenen tahansa välittäjän saatavilla on tiedot, jotka aiemmin olivat kokeneiden kaupunginosavälittäjien yksinoikeutta. Ennen kaikkea Linear on työkalu, joka auttaa välittäjiä tekemään työnsä helpommin ja myymään enemmän.

Vierivä kivi ei sammaloidu – Linearin tuotekehitys on jatkuvaa

Mikään ei ole pysyvää paitsi muutos. Linearin tuotekehitys on jatkuvaa ja tapahtuu aina välittäjien etu mielessä. Tulevaisuudessa on luvassa paljon uusia, jopa mullistavia, toiminnallisuuksia. Parempia yhteistyömahdollisuuksia välittäjien kesken, uudenlaisia ansaintamahdollisuuksia ja rajoja ylittävää asuntokauppaa. Visiomme ei ole vain reagoida muuttuvaan kiinteistönvälitysalaan, vaan olla aktiivisesti luomassa sen tulevaisuutta. Linearin matkassa saat uudet toiminnallisuudet aina ensimmäisenä käyttöön. Linearin kanssa olet muita edellä.