Saaristolaisvälittäjän arkea: Näin Anna hyödyntää lauttamatkat

Linear
kirjoittanut Linear
2 min lukuaika
26.3.2024 14:09
 

Turun saaristossa omaa Maekla-välitysliikettä pyörittävä Anna Merkel tutustui alun perin Lineariin saatuaan tiedon uuden toimijan markkinoille tulosta Suomen Asiakastiedolta. Hän oli tuskaillut jo pitkään olemassa olevien järjestelmien kanssa ja toivonut, että alalle tulisi jotain uutta. Annalla oli kokemusta sekä KIVI-järjestelmästä että OP:n omasta Kipinästä, joten hänellä oli hyvä käsitys siitä, mitä välitysjärjestelmämarkkina oli siihen asti tarjonnut. Anna ihmetteli itsekseen, miten ala ei ollut mennyt juurikaan eteenpäin monen muun vanavedessä. Onneksi hän sai tietää Linearista.

“Jo ensimmäinen demotapaaminen vakuutti minut, se oli oikein positiivinen kokemus. Vihdoinkin välitysjärjestelmissäkin tapahtuu kehitystä. Linear on iso harppaus aikaisemmin käyttämiini järjestelmiin, siinä on niin paljon lisää ominaisuuksia. Olin ensimmäisestä päivästä lähtien tosi tyytyväinen!” Anna kertoo ensikosketuksestaan Lineariin.

Anna on käyttänyt Linearia nyt noin vuoden verran ja sinä aikana järjestelmä on kehittynyt paljon. Linear säästää aikaa, koska järjestelmää voi käyttää sujuvasti myös mobiililla.

“Järjestelmä on helppokäyttöinen ja voin käyttää sitä sekä koneella että mobiililaitteilla. Kun tulen lautalla Nauvoon Paraisilta tai Korppoosta, voin hyödyntää lauttamatkat toimarin tekemiseen. Aivan loistavaa, tämä on helpottanut työtäni tosi paljon”, Anna toteaa.

Annan aikaisemmin käyttämät järjestelmät olivat tuntuneet vaikeilta oppia, niissä ei ollut selkeää logiikkaa ja ominaisuuksiakin oli todella vähän Lineariin verrattuna.

“Työntekijäni, joka ei ollut aiemmin käyttänyt mitään järjestelmää eikä muutenkaan ollut kovin taitava tietotekniikan suhteen totesi minulle, että tätähän on helpompi käyttää kuin Wordiä. Vai ei muka vanhat koirat opi uusia temppuja!“ Anna naurahtaa.

Linearin järjestelmä onkin saanut laajasti kiitosta siitä, että se on helppo omaksua ja käyttö on alusta asti sujuvaa. Tätä kuvaa myös Annan kertoma vertaus:

“Kuvittele, että otat jääkaapista kylmän ja kovan voipaketin. Millaista siitä onkaan levittää voita leivän päälle. Entä sen jälkeen, kun olet antanut voin pehmetä pöydällä muutaman tunnin; silloin veitsi uppoaa voihin ja levitys käy helposti. Tämä ero on verrattaessa Linearia muihin käyttämiini järjestelmiin. Linearin käyttö on vaan niin sulavaa. Järjestelmä oli myös helppo omaksua. Mä muistan miten onnellinen mä olin, ei ollut mutkikasta ollenkaan.”

Linearin käyttäjät voivat ottaa käyttöönsä kotisivuintegraation, jolloin Lineariin syötetyt kohteet näkyvät automaattisesti myös välittäjän omilla sivuilla. Tätä ominaisuutta Anna on hyödyntänyt.

Haluan antaa palautetta koskien kotisivuintegraatiota, joka toimii tänä päivänä loistavasti. Lisäksi oma kotisivukehittäjäni antoi Linearin kotisivurajapinnasta hyvää palautetta; miten tekniset asiat ja päivitykset tänä päivänä toimivat. Kaikki esille nousseet asiat tai huomiot on aina korjattu nopeasti. Iso kiitos tästä Linearin Oliverille. Lisäksi haluan mainita, että jos Linearissa tekee jonkin vikailmoituksen, niin niihin tulee aina vastaukset muutaman tunnin sisällä”, Anna kiittelee Linearin toimintaa.

Linear kehittyy koko ajan eikä varmaan koskaan ole täysin valmis, vaan aina löytyy uusia ominaisuuksia, joista sekä välittäjät että heidän asiakkaansa voivat hyötyä. Muutospaineita luo kuluttajakäyttäytyminen, lainsäädäntö sekä trendit ja niihin vastaa teknologian uudet mahdollisuudet, etunenässä tekoäly. Anna, mitä sinä toivoisit Linearilta?

“Itse järjestelmä on käyttäjäystävällinen ja toimintoja on helppo ymmärtää. Kaksikielisellä alueella toimiessani toivoisin vielä tietenkin ruotsinkieliset materiaalit lomakkeisiin, kauppakirjoihin ja esitteisiin”, Anna summaa lopuksi toiveitaan.