Schibsted, joka tunnetaan mm. Oikotien ja Torin markkinapaikoista, on sijoittanut uuden sukupolven välitysjärjestelmästään tunnettuun Lineariin. Parin edellisen vuosikymmenen ajan Schibsted on tarjonnut välittäjille työkalun PDX-välitysjärjestelmän muodossa. Pitkä historia toi kokemuksen lisäksi myös omat haasteensa, sillä järjestelmän kehittäminen vastaamaan nykypäivän tarpeita oli haastavaa olemassa olevan teknologian päälle. Koska Schibsted halusi kuitenkin tarjota PDX-välitysjärjestelmää käyttäville välittäjä-asiakkailleen parasta, yritys päätyi yhdistämään voimansa Linearin kanssa. Näin ollen myös nykyisillä PDX-käyttäjillä on jatkossa nykyaikainen ja tulevaisuuden vaatimuksiin vastaava alusta.
“Meille on tärkeää tarjota kilpailukykyisimmät ja tehokkaimmat työkalut arjen onnistumiseen kaiken kokoisille asiakkaillemme. Suosittelemme kiinteistönvälittäjä-asiakkaitamme ottamaan Linearin käyttöön, sillä välitysjärjestelmä vastaa tehokkaasti erilaisiin asiakastarpeisiin ja tarjoaa ratkaisut pienistä yrityksistä suuriin ketjuihin. Linearin motivoitunut, omistautunut ja osaava tiimi vakuuttivat meidät kumppanivalinnassa. PDX:n osalta Schibsted keskittyy rakennuttajille suunnatun palvelun kehittämiseen. PDX Construction on jo nyt markkinan suosituin järjestelmä ja tavoitteena on tarjota paras käyttökokemuksen nykyisille ja uusille asiakkaillemme myös tulevaisuudessa.“, Schibsted Suomen asumisen johtaja Anna Leinonen kertoo.
Schibsted tulee jatkossa keskittämään voimansa rakentaakseen Oikotiestä vetovoimaisimman markkinapaikan samalla kun Linear tarjoaa alan kilpailukykyisimmän järjestelmän välittäjien päivittäiseen työhön. Molemmat osapuolet uskovat ratkaisun kantavan pitkälle. Schibsted on kumppanina varmistamassa Linearin vankan ja pitkäjänteisen kehitystyön myös tulevaisuudessa.
“Yhdistämällä voimamme pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä nopeammin ja laadukkaammin molemmilla osa-alueilla”, Anna Leinonen visioi tulevaisuutta.
Kuten käyttäjät jo tietävät, Linearin välitysjärjestelmä on kokonaisvaltainen kiinteistönvälittäjän työkalu, joka on kehitetty uusinta teknologiaa hyödyntäen. Kehityksen kärkenä on ollut tehokkuus, itseohjaava käyttöliittymä ja manuaalisten työvaiheiden vähentäminen. Nämä paitsi vähentävät välittäjän työkuormaa, myös vapauttavat aikaa asiakaskohtaamisiin.
“Linearin missio on alusta saakka ollut tehostaa välittäjien arkea digitalisaation ja tekoälyn keinoin. Välitysjärjestelmämarkkinan haastajana olemme keskittyneet hakemaan kilpailuetua ketterästä kehityksestä ja kokonaisvaltaisesta välitysjärjestelmästä, jossa yhdistyy mm. pankit, verottaja, asiakirjojen ja markkinointimateriaalien toimittajat. Tästä yhteistyöstä on hyötyä koko alalle sekä Suomessa että kansainvälisesti, sillä tavoitteenamme Schibstedin ja asiakkaidemme kanssa on mahdollistaa rajat ylittävä asuntokauppa. Linear säilyy kuitenkin jatkossakin itsenäisenä yrityksenä ja jatkaa kehitystarinaansa, nyt vaan vahvistunein lihaksin”, Linearin toimitusjohtaja Miro Eriksson taustoittaa tilannetta.
Mitä muuta yhteistyö käytännössä tarkoittaa? Tavoitteena on tuoda Linearin välitysjärjestelmään edelleen lisää välittäjän arkea helpottavia toimintoja myös Oikotien suuntaan. Varmasti on vielä monta kiveä kääntämättä ja uutta mahdollisuutta löytämättä, joita näin yhteistyön alkumetreillä ei ole vielä tunnistettu. Kuten sananlaskukin sen sanoo “vierivä kivi ei sammaloidu” ja yhteistyön mahdollistamilla uusilla ulottuvuuksilla on tarkoitus pitää jatkuva kehitys käynnissä myös tulevaisuudessa.